SON YOLCULUK


Yarın gün bensiz başladığında,
Ve ben seni görmek için orada olmadığımda,
Güneş doğarsa ve gözlerini benim için akıttığın yaşlarla dolu bulursa,
Bugün ağladığın gibi ağlama artık sevgilim.
Düşündüğümüz halde söyleyemediğimiz ne çok şey vardı.
Biliyorum senin de beni, seni sevdiğim kadar sevdiğini,
Ve her düşündüğünde beni özlediğini...
Lütfen anlamaya çalış, yarın bensiz başladığında,
Bir meleğin gelip adımı söyleyip ellerimden tuttuğunu anımsa.
Bana yerimin cennetin ötesinde hazır olduğunu söylediğini, 
Ve geride bırakmak zorunda olduğumu, içtenlikle sevdiğim her şeyi...
Fakat dönüp yürümeye başladığımda,
Bir damla yaş süzüldü gözlerimden, 
Bütün yaşamım boyunca her zaman düşündüm,
Ben ölmek istemiyordum. 
Yaşamam gereken şeyler vardı, yapmam gereken çok şey kaldı.
Hele seni terk ediyor olmak imkansız gibiydi.
Tüm dünleri düşündüm, iyilerini de kötülerini de
Paylaştığımız tüm sevgiyi ve eğlendiğimiz tüm o zamanları...
Eğer dünü sadece kısa süreliğine tekrar yaşayabilseydim,
Sana hoşça kal derdim, seni öper, belki de o güzel gülüşünü görürdüm.
Sonra, anladım bunun asla olamayacağını,
Boşluk ve anılar benim yerime geçecekti.
Dünyevi şeyleri düşünürken farkettim ki, sanırım özleyeceğim yarını...
Seni düşündüm ve düşünmek bile kalbimi kederle kapladı.
Sonra evimde gibi hissettim , kapısından geçerken cennetin,
Tanrı o büyük altın tahtından aşağı baktı ve gülümsedi;
Bana, bu sonsuzluktur dedi ve sana söz verdiğim her şey...
Bugün dünyadaki hayatın geçti ama burada hayat başlıyor yeniden,
Yarın için söz vermiyorum, fakat bugün hiç bitmeyecek.
Ve her gün aynı gün olduğu için geçmişe özlem olmayacak.
Fakat sen öylesine inançlısın ki,
Öyle güvenli ve öylesine dürüst!
Bazı zamanlar kimi şeyleri yapmana rağmen;
Yapmaman gerektiğini bildiğin halde,
Pişmanlık duyduğun şeyleri düşünme bugün,
Bağışlandın ve en azından özgürsün artık.
Yarın bensiz başladığında,
Sanma ki artık ayrıyız, 
Beni her düşündüğünde, ben tam buradayım; kalbinde... 
(D.M Romano)



Canım Sevgilim, 
Hayatıma kattığın güzellikler ve bana yaptığın yol arkadaşlığı için sana minnettarım. 
İyi ki senin eşin oldum, iyi ki bu hayatta beraber yürüdük, iyi ki bu güzel çocuklara beraber sahip olduk. 
Biliyorum, vedalar sonsuza dek değildir. Vedalar bir son değildir. Sadece tekrar görüşene kadar seni özleyeceğim demektir.